Informácie pre rodinných príslušníkov a zákonných zástupcov

  •  Zoznam vecí potrebných pri prijatí klienta do zariadenia: 

občiansky preukaz,

kartu poistenca,

zdravotnú kartu od obvodnej lekárky v ktorej bude vyznačené, že ho vyraďuje z evidencie (klient bude evidovaný u nášho obvodného lekára),

prepúšťacie správy ak bol predtým klient hospitalizovaný na psychiatrii, detox, detské domovy,

lieky, ktoré užíva (ordinované psychiatrom ale aj ostatné, napr. z alergológie, kožného a pod. v dostatočnom množstve),

veci na bežné nosenie,

písacie potreby,

učebnice a zošity ak sú potrebné k dokončeniu školy,

hygienické potreby základné – mydlo, zubná kefka, pasta, holiace potreby, hrebeň, 2 uteráky, toaletný papier, prach na pranie,

Klient si bude dokupovať základné hygienické potreby z vreckového, ktoré mu necháte pri príjme, 25 € mesačne, tiež z toho vlastnú kávu alebo čaje, sladkosti a ovocie navyše. Strava je podávaná 3x denne, pridávamé navyše vlastné výrobky a dopestované plodiny.

 

  • Kontakt s klientom

 

Klienti sú jeden mesiac po prijatí do zariadenia v adaptačnej fáze. Jeden mesiac majú prerušený kontakt s okolím. Rodinní príslušníci sa však môžu o adaptovaní klienta do komunity informovať u personálu zariadenia telefonicky,  vždy v každú nedeľu po 16 hodine. V prípade mladistvých klientov je doba prerušenia kontaktov s rodinou skrátená na dva týždne. Po tomto období klienti môžu prijímať telefonické hovory každú nedeľu po 16 hodine (podľa potreby aj počas týždňa), môžu prijímať a odosielať poštu. Ak sú klienti vo fáze, ktorá umožňuje opúšťať zariadenie, môžu sa zúčastňovať priepustiek domov a takisto môžu prijímať návštevy v zariadení.