Informácie pre rodinných príslušníkov a zákonných zástupcov
- Zoznam vecí potrebných pri prijatí klienta do zariadenia:
občiansky preukaz,
kartu poistenca,
zdravotnú kartu od obvodnej lekárky v ktorej bude vyznačené, že ho vyraďuje z evidencie (klient bude evidovaný u nášho obvodného lekára),
prepúšťacie správy ak bol predtým klient hospitalizovaný na psychiatrii, detox, detské domovy,
lieky, ktoré užíva (ordinované psychiatrom ale aj ostatné, napr. z alergológie, kožného a pod. v dostatočnom množstve),
veci na bežné nosenie,
písacie potreby,
učebnice a zošity ak sú potrebné k dokončeniu školy,
hygienické potreby základné – mydlo, zubná kefka, pasta, holiace potreby, hrebeň, 2 uteráky, toaletný papier, prach na pranie,
Klient si bude dokupovať základné hygienické potreby z vreckového, ktoré mu necháte pri príjme, 25 € mesačne, tiež z toho vlastnú kávu alebo čaje, sladkosti a ovocie navyše. Strava je podávaná 3x denne, pridávamé navyše vlastné výrobky a dopestované plodiny.
- Kontakt s klientom
Klienti sú jeden mesiac po prijatí do zariadenia v adaptačnej fáze. Jeden mesiac majú prerušený kontakt s okolím. Rodinní príslušníci sa však môžu o adaptovaní klienta do komunity informovať u personálu zariadenia telefonicky, vždy v každú nedeľu po 16 hodine. V prípade mladistvých klientov je doba prerušenia kontaktov s rodinou skrátená na dva týždne. Po tomto období klienti môžu prijímať telefonické hovory každú nedeľu po 16 hodine (podľa potreby aj počas týždňa), môžu prijímať a odosielať poštu. Ak sú klienti vo fáze, ktorá umožňuje opúšťať zariadenie, môžu sa zúčastňovať priepustiek domov a takisto môžu prijímať návštevy v zariadení.